PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2024/2025
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
1. Cel (nazwa): Budowanie poprawnych relacji w środowisku szkolnym. Poprawa relacji interpersonalnych między uczniami.
Kryterium sukcesu: Wzrost pozytywnych opinii uczniów zadowolonych z atmosfery panującej w szkole. Poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Badanie działań podejmowanych w klasach i w szkole.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Sprawdzenia dokonamy poprzez obserwacje, analizę działań podejmowanych w klasach, gromadzenie dokumentacji w postaci zdjęć, wytworów uczniów, wyników konkursów, scenariuszy, programów itp.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Wskazani członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Chrzest czwartaka |
100% Udział wszystkich klas czwartych |
Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny |
Wrzesień/październik |
Samorząd Uczniowski |
Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający. |
Obserwacja, sprawozdania. |
Dzień Uśmiechu |
Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
październik |
Wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze. |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień Życzliwości I Pozdrowień |
Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień tolerancji |
Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym |
Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy |
Przeprowadzenie zajęć. |
Cały rok szkolny |
Psycholog, pedagog. |
Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach.
|
Imprezy integracyjne |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice. |
Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze. |
Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek. |
Dzień Bezpiecznego Internetu |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli. |
luty |
Wszyscy nauczyciele |
Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne. |
*W tabeli, w razie potrzeby, można dodać dodatkowe kolumny (np. Uwagi) oraz wiersze w zależności od liczby zadań.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2024/2025
1. Cel (nazwa):Poprawa poziomu prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów.
Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2023
Korzyści płynące z działań:
- Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
- Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.
Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Organizacja Dnia Jabłka |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych, Włączenie 40% uczniów klas I-V |
Pogadanki, warsztaty plastyczne |
Wrzesień |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze, multimedia |
Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej. |
Dzień Zdrowego Śniadania |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych. Włączenie 30% uczniów klas I-V |
Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły spożywcze |
Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia. |
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania |
Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v |
Pogadanki, zajęcia plastyczne |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Materiały papiernicze, multimedia |
Wytwory uczniów, gazetki. |
Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„ |
Klasy 0-3 objęte programem |
Zaopatrywanie uczniów w owoce, warzywa i soki |
Cały rok szkolny |
Kierownik świetlicy |
- |
Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw |
Warsztaty z dietetykiem |
Udział wybranych klas |
warsztaty |
W ciągu całego roku szkolnego |
Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy |
Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze, |
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej. |
Organizacja Światowego Dnia Zdrowia |
Włączenie 70 % społeczności szkolnej |
Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli |
kwiecień |
Nauczyciele , wychowawcy |
Artykuły papiernicze , multimedia |
Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www |
Dzień Marchewki |
Wszystkie oddziały przedszkolne |
Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne |
kwiecień |
Logopedzi, nauczyciele klas 0 |
Artykuły papiernicze |
Wystawa prac ,strona www |
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
- SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE TO SZKOŁA KTÓRA WE WSPÓŁPRACY Z RODZICZMI UCZNIÓW I SPOŁECZNOŚCIĄ LOKALNĄ:
- SYSTEMATYCZNIE I PLANOWO TWORZY ŚRODOWISKO SPOŁECZNE I FIZYCZNE SPRZYJAJĄCE ZDROWIU I DOBREMU SAMOPOCZUCIU SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ
- WSPIERA ROZWÓ JKOMPETENCJI UCZNIÓW I PRACOWNIKÓW W ZAKRESIE DBAŁOŚCI O ZDROWIE PRZEZ CAŁE ŻYCIE
MODEL SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
1. WARUNKI DLA TWORZENIA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
-STRUKTURA I ORGANIZAJA SPRZYJAJĄCE UCZESTNICTWU, PLANOWANIU , SYSTEMATYCZNOŚCI I SKUTECZNOSCI DZIAŁAŃ
- PROMOCJA ZDROWIA W DOKUMENTACH , PRACY I ZYCIU SZKOŁY
2. GŁÓWNE OBSZARY DZIAŁAŃ
- KLIMAT SPOŁECZNY SPRZYJAJĄCY ZDROWIU I DOBREMU SAMOPOCZUCIU
- EDUKACJA ZDROWOTNA UCZNIÓW I PRACOWNIKÓW
- WARUNKI ORAZ ORGANIZACJA NAUKI I PRACY SPRZYJAJĄCE ZDROWIU I DOBREMU SAMOPOCZUCIU
3. OCZEKIWANE EFEKTY
- PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ DLA WZMACNIANIA ZDROWIA PRZEZ UCZNIÓW I PRACOWNIKÓW
- DOBRE SAMOPOCZUCIE W SZKOLE CZŁONKÓW SPOŁECZNOSCI SZKOLNEJ
STANDARDY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
1. Koncepcja pracy szkoły ,jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów,nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
3.Szkoła realizuje edukację zdrowotną uczniów nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz dąży do poprawy jej skuteczności.
4.Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjaja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz oraz współpracy z rodzicami.
ZADANIA KOORDYNATORA
SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
KOORDYNATOR ZESPOŁU
Joanna Postrach
Mail : j.postrach@szkolapszczolki.pl
1. Upowszechnianie idei Szkoły Promującej Zdrowie w społeczności szkolnej i lokalnej.
2.Motywowanie społeczności szkolnej do działań mających na celu rozwiązanie problemu prioryretowego.
3.Pozyskiwanie sojuszników wśród rodziców i społeczności lokalnej.
4.Inicjowanie, organizowanie i koordynowanie prac związanych z promocją zdrowia w szkole.
5.Kierowanie pracami Szkolnego Zespołu ds. Promocji Zdrowia w zakresie planowania pracy, inicjowanie działań, ewaluacji, sprawozdań itp.
6.Współdziałanie z Regionalnym/Wojewódzkim Koordynatorem wspierającym pracę szkół.
7. Współpraca z dyrekcją w sprawie planowania i realizacji szkoleń społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia i edukacji prozdrowotnej.
8. Ustawiczne pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności w zakresie promocji zdrowia i pracy zespołowej.
ZADANIA I ORGANIZAJA PRACY SZKOLNEGO
ZESPOŁU PROMOCJI ZDROWIA
CZŁONKOWIE ZESPOŁU :
1. ALICJA GROOS - LOGOPEDA
2.JOANNA POSTRACH - LOGOPEDA
3.ANNA RAKOWSKA - NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
4.VIOLETTA LUDWICZAK - NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
5.IZABELA SZEREMETA - PIELĘGNIARKA SZKOLNA
1. WSPIERANIE DZIAŁAŃ SZKOLNEGO KOORDYNATORA
I AKTYWNY UDZIAŁ W :
- PROWADZENIU DIAGNOZY, PLANOWANIU DZIAŁAN, ICH REALIZACJI I EWALUACJI WYNIÓW
- ORGANIZOWANIE SZKOLEŃ W ZAKRESIE PROMOCJI ZDROWIA
- PROWADZENIE DOKUMENTACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PROMOCJI ZDROWIA I PRACY ZESPOŁU
2. ZESPOŁOWE PODEJMOWANIE DECYZJI
3.USTALENIE REGUŁ PRACY ZESPOŁU I ZAKRESU ZADAŃ POSZCZEGÓLNYCH CZŁONKÓW ORAZ ROZWIJANIE UMIJĘTNOŚCI OSOBISTYCH I SPOŁECZNYCH CZŁONKÓW ZESPOŁU
4. ORGANIZACJA SPOTKAŃ ZESPOŁU :
- CYKLICZNOŚĆ SPOTKAŃ Z ZAPOWIEDZIANYM WCZEŚNIEJ TEMATEM
- ZAPLANOWANIE SPOTKAŃ PODSUMOWUJĄCYM RÓŻNE ETAPY PRACY
- SPOTKANIA OTWARTE "KAŻDY MILE WIDZIANY"
- PRACA METODĄ WARSZTATOWĄ Z AKTYWNYM ZAZNGAŻOWANIEM WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW [praca w małych grupach, wspólne znajdowanie rozwiązań]
ROK SZKOLNY 2023 /2024
SKŁAD ZASPOŁU SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
PRZEWODNICZĄCA :
Alicja Groos
Mail : alicjaszpz@gmail.com
CZŁONKOWIE :
Joanna Postrach - logopeda
Aleksandra Łuczeczko - nauczyciel fizyki
Karolina Myszka - nauczyciel biologii
Izabela Szeremeta – pielęgniarka szkolna
We wrześniu 2023 r. zespół SzPZ przeprowadził autoewaluację społeczności szkolnej w zakresie dwóch standardów :
- Standardu 2 - dotyczącego klimatu społecznego szkoły z perspektywy różnych grup jej społeczności [ za pomocą ankiety ,techniką „ Narysuj i napisz „ w klasie 3 A I 3 D oraz techniką pracy pisemnej „ Moje samopoczucie w klasie „ w klasach 5 A I 5 F.
- Standardu 4 – dotyczącego wyposażenia ,organizacji pracy w szkole działania na rzecz ochrony środowiska ,czystości w szkole , organizacji przerw międzylekcyjnych ,
wychowania fizycznego i żywienia.
RAPORT KOŃCOWY Z AUTOEWALUACJI
- Ocena standardów i wybór problemów priorytetowych
Standard |
Średnia liczba punktów |
Problem priorytetowy |
1 |
2 |
3 |
Koncepcja pracy szkoły, jej struktura |
- |
- |
Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu |
4,9 |
Poprawa relacji między uczniami. |
Szkoła realizuje edukację zdrowotną |
- |
- |
Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami |
4,8 |
Promowanie zdrowego stylu odżywiania. |
- Ocena efektów działań i wybór problemów priorytetowych
Dobre samopoczucie w szkole:
- Średnia liczba punktów dla 4 grup: pkt 4,9
- Problem priorytetowy: poprawa relacji między uczniowskich, propagowanie zdrowego stylu odżywiania
Podejmowanie działań dla wzmacniania zdrowia
- Średni odsetek odpowiedzi „tak” dla 3 grup: 78%
- Podsumowanie
- Jakie są korzyści z przeprowadzenia autoewaluacji?
- -rozpoznanie problemów w społeczności szkolnej
- Jakie były trudności związane z przeprowadzeniem autoewaluacji?
- - nie spotkano się z trudnościami
- Zalecenia/wskazówki do dalszych działań
-Opracowanie planu pracy na następne lata zgodnie z wymogami SZPZ.
POPRAWA RELACJI W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ – ZADANIA
Chrzest czwartaka |
100% Udział wszystkich klas czwartych |
Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny |
Wrzesień/październik |
Samorząd Uczniowski |
Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający. |
Obserwacja, sprawozdania. |
Dzień Uśmiechu |
Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
październik |
Wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze. |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień Życzliwości I Pozdrowień |
Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień tolerancji |
Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym |
Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy |
Przeprowadzenie zajęć. |
Cały rok szkolny |
Psycholog, pedagog. |
Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach.
|
Imprezy integracyjne |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice. |
Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze. |
Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek. |
Dzień Bezpiecznego Internetu |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli. |
luty |
Wszyscy nauczyciele |
Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne. |
PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ODŻYWIANIA - ZADANIA
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Organizacja Dnia Jabłka |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych, Włączenie 40% uczniów klas I-V |
Pogadanki, warsztaty plastyczne |
Wrzesień |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze, multimedia |
Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej. |
Dzień Zdrowego Śniadania |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych. Włączenie 30% uczniów klas I-V |
Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły spożywcze |
Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia. |
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania |
Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v |
Pogadanki, zajęcia plastyczne |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Materiały papiernicze, multimedia |
Wytwory uczniów, gazetki. |
Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„ |
Klasy 0-3 objęte programem |
Zaopatrywanie uczniów w owoce, warzywa i soki |
Cały rok szkolny |
Kierownik świetlicy |
- |
Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw |
Warsztaty z dietetykiem |
Udział wybranych klas |
warsztaty |
W ciągu całego roku szkolnego |
Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy |
Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze, |
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej. |
Organizacja Światowego Dnia Zdrowia |
Włączenie 70 % społeczności szkolnej |
Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli |
kwiecień |
Nauczyciele , wychowawcy |
Artykuły papiernicze , multimedia |
Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www |
PLAN DZIAŁAŃ SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
W ROKU SZKOLNYM 2018 /2019
1.Problem priorytetowy:
- niska świadomość społeczności szkolnej na temat SZPZ
2. Cel :
- zwiększenie świadomości społeczności szkolnej na temat SZPZ
- stworzenie zakładki na stronie internetowej szkoły SZPZ
- stworzenie tablicy informacyjnej SZPZ
3. Kryterium sukcesu :
- cała społeczność szkolna zapoznana z koncepcją SZPZ
- tablica informacyjna i zakładka na stronie internetowej szkoły
4.Zadania do realizacji :
- założenie tablicy informacyjnej dotyczącej SZPZ
- założenie zakładki SZPZ na stronie internetowej szkoły
- zapoznanie społeczności szkolnej z koncepcją SZPZ
- włączenie pracowników niepedagogicznych do uczestnictwa w działaniach SZPZ
5.Ewaluacja działań:
Podejmowane działania w roku szkolnym 2018/2019 przyczyniły się do zwiększenia świadomości całej społeczności szkolnej na temat promocji zdrowia.
PLAN DZIAŁAŃ SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
W ROKU SZKOLNYM 2019 /2020
1. Cel (nazwa): Poprawa organizacji czasu wolnego podczas przerw w tym zmniejszanie poziomu nasilenia hałasu.
Kryterium sukcesu: Zmniejszenie odsetka uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi niezadowolonych z organizacji przerw.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Obniżenie poziomu hałasu na przerwach.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Wywiady, obserwacje.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie. Czerwiec 2020.
Korzyści płynące z naszych działań :
- w klasach powstały regulaminy zachowania na przerwach
- powstały ciekawe kąciki gier i zabaw
- zwiększyła się świadomość na temat szkodliwości hałasu
Ze względu na pandemię COVID 19 nie udało się przeprowadzić wszystkich zaplanowanych działań ,powrócimy do nich w przyszłym roku
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
1. Opracowanie klasowych regulaminów zachowania się na przerwach |
50% uczniów weźmie udział w tworzeniu regulaminów |
Opracowanie regulaminów |
Wrzesień, październik |
Wychowawcy klas |
Materiały biurowe |
Obserwacja wykonanych regulaminów. |
2. Organizacja kącików gier i zabaw |
Zabawy dzieci w kącikach |
Stworzenie kącików gier i zabaw |
Cały rok szkolny |
Dyrektor szkoły, Rada Rodziców, nauczyciele, biblioteka szkolna. |
Gry, książki, materace, stoliki, krzesła, tablice i kredy. |
Obserwacja |
3. Przerwy śniadaniowe w klasie 0-III |
Wszystkie klasy 0-III mają przerwę śniadaniową w klasie |
Spożywanie śniadań w klasach wspólnie z wychowawcą |
Cały rok szkolny |
Wychowawcy klas |
Stworzenie warunków w klasie do spożywania śniadania |
Obserwacja |
4. Podejmowanie podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej tematu hałasu. |
Udział nauczycieli i pracowników niepedagogicznych |
Przygotowanie materiałów |
W roku szkolnym według potrzeb |
Członkowie zespołu |
Sprzęt multimedialny |
Zapis w protokole RP, wydruk prezentacji. |
5. Inscenizacje teatralne |
Obejrzy 50 % społeczności szkolnej |
Przygotowanie inscenizacji |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele, wychowawcy, członkowie SZPZ |
Materiały biurowe, rekwizyty |
Obserwacja, informacje na stronie internetowej. |
6. Dzień Dla Ucha I Słuchu |
Udział 50 społeczności szkolnej, udział wszystkich oddziałów przedszkolnych. |
Zajęcia profilaktyczne przygotowane przez logopedów w oddziałach przedszkolnych. Zajęcia według scenariuszy nauczycieli. |
Luty |
Logopedzi, wychowawcy, nauczyciele. |
Materiały biurowe, sprzęt multimedialny. |
Informacje na stronie internetowej, obserwacja, plakaty, gazetki. |
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2019/2020
1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów
Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2020.
Korzyści płynące z działań:
- Zainicjowanie działań typu „Dzień Jabłka”, „Dzień Marchewki”, które weszły w tradycję działań szkolnych.
- Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
- Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.
Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Organizacja Dnia Jabłka |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych, Włączenie 40% uczniów klas I-V |
Pogadanki, warsztaty plastyczne |
Wrzesień |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze, multimedia |
Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej. |
Dzień Zdrowego Śniadania |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych. Włączenie 30% uczniów klas I-V |
Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły spożywcze |
Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia. |
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania |
Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v |
Pogadanki, zajęcia plastyczne |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Materiały papiernicze, multimedia |
Wytwory uczniów, gazetki. |
Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„ |
Klasy 0-3 objęte programem |
Zaopatrywanie uczniów w owoce, warzywa i soki |
Cały rok szkolny |
Kierownik świetlicy |
- |
Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw |
Warsztaty z dietetykiem |
Udział wybranych klas |
warsztaty |
W ciągu całego roku szkolnego |
Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy |
Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze, |
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej. |
Organizacja Światowego Dnia Zdrowia |
Włączenie 70 % społeczności szkolnej |
Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli |
kwiecień |
Nauczyciele , wychowawcy |
Artykuły papiernicze , multimedia |
Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www |
Dzień Marchewki |
Wszystkie oddziały przedszkolne |
Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne |
kwiecień |
Logopedzi, nauczyciele klas 0 |
Artykuły papiernicze |
Wystawa prac ,strona www |
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2020/2021
1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów
Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2021.
Korzyści płynące z działań:
- Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
- Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.
Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Organizacja Dnia Jabłka |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych, Włączenie 40% uczniów klas I-V |
Pogadanki, warsztaty plastyczne |
Wrzesień |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze, multimedia |
Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej. |
Dzień Zdrowego Śniadania |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych. Włączenie 30% uczniów klas I-V |
Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły spożywcze |
Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia. |
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania |
Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v |
Pogadanki, zajęcia plastyczne |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Materiały papiernicze, multimedia |
Wytwory uczniów, gazetki. |
Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„ |
Klasy 0-3 objęte programem |
Zaopatrywanie uczniów w owoce, warzywa i soki |
Cały rok szkolny |
Kierownik świetlicy |
- |
Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw |
Warsztaty z dietetykiem |
Udział wybranych klas |
warsztaty |
W ciągu całego roku szkolnego |
Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy |
Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze, |
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej. |
Organizacja Światowego Dnia Zdrowia |
Włączenie 70 % społeczności szkolnej |
Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli |
kwiecień |
Nauczyciele , wychowawcy |
Artykuły papiernicze , multimedia |
Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www |
Dzień Marchewki |
Wszystkie oddziały przedszkolne |
Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne |
kwiecień |
Logopedzi, nauczyciele klas 0 |
Artykuły papiernicze |
Wystawa prac ,strona www |
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2020/2021
1. Cel (nazwa): Poprawa organizacji czasu wolnego podczas przerw w tym zmniejszanie poziomu nasilenia hałasu.
Kryterium sukcesu: Zmniejszenie odsetka uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi niezadowolonych z organizacji przerw.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Obniżenie poziomu hałasu na przerwach.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Wywiady, obserwacje.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie. Czerwiec 2021.
Korzyści płynące z naszych działań :
- w klasach powstały regulaminy zachowania na przerwach
- powstały ciekawe kąciki gier i zabaw
- zwiększyła się świadomość na temat szkodliwości hałasu
Ze względu na pandemię COVID 19 nie udało się przeprowadzić wszystkich zaplanowanych działań.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
1. Opracowanie klasowych regulaminów zachowania się na przerwach |
50% uczniów weźmie udział w tworzeniu regulaminów |
Opracowanie regulaminów |
Wrzesień, październik |
Wychowawcy klas |
Materiały biurowe |
Obserwacja wykonanych regulaminów. |
2. Organizacja kącików gier i zabaw |
Zabawy dzieci w kącikach |
Stworzenie kącików gier i zabaw |
Cały rok szkolny |
Dyrektor szkoły, Rada Rodziców, nauczyciele, biblioteka szkolna. |
Gry, książki, materace, stoliki, krzesła, tablice i kredy. |
Obserwacja |
3. Przerwy śniadaniowe w klasie 0-III |
Wszystkie klasy 0-III mają przerwę śniadaniową w klasie |
Spożywanie śniadań w klasach wspólnie z wychowawcą |
Cały rok szkolny |
Wychowawcy klas |
Stworzenie warunków w klasie do spożywania śniadania |
Obserwacja |
4. Podejmowanie podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej tematu hałasu. |
Udział nauczycieli i pracowników niepedagogicznych |
Przygotowanie materiałów |
W roku szkolnym według potrzeb |
Członkowie zespołu |
Sprzęt multimedialny |
Zapis w protokole RP, wydruk prezentacji. |
5. Inscenizacje teatralne |
Obejrzy 50 % społeczności szkolnej |
Przygotowanie inscenizacji |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele, wychowawcy, członkowie SZPZ |
Materiały biurowe, rekwizyty |
Obserwacja, informacje na stronie internetowej. |
6. Dzień Dla Ucha I Słuchu |
Udział 50 społeczności szkolnej, udział wszystkich oddziałów przedszkolnych. |
Zajęcia profilaktyczne przygotowane przez logopedów w oddziałach przedszkolnych. Zajęcia według scenariuszy nauczycieli. |
Luty |
Logopedzi, wychowawcy, nauczyciele. |
Materiały biurowe, sprzęt multimedialny. |
Informacje na stronie internetowej, obserwacja, plakaty, gazetki. |
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2021/2022
1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów
Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2022
Korzyści płynące z działań:
- Zainicjowanie działań typu „Dzień Jabłka”, „Dzień Marchewki”, które weszły w tradycję działań szkolnych.
- Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
- Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Organizacja Dnia Jabłka |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych, Włączenie 40% uczniów klas I-V |
Pogadanki, warsztaty plastyczne |
Wrzesień |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze, multimedia |
Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej. |
Dzień Zdrowego Śniadania |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych. Włączenie 30% uczniów klas I-V |
Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły spożywcze |
Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia. |
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania |
Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v |
Pogadanki, zajęcia plastyczne |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Materiały papiernicze, multimedia |
Wytwory uczniów, gazetki. |
Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„ |
Klasy 0-3 objęte programem |
Zaopatrywanie uczniów w owoce, warzywa i soki |
Cały rok szkolny |
Kierownik świetlicy |
- |
Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw |
Warsztaty z dietetykiem |
Udział wybranych klas |
warsztaty |
W ciągu całego roku szkolnego |
Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy |
Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze, |
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej. |
Organizacja Światowego Dnia Zdrowia |
Włączenie 70 % społeczności szkolnej |
Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli |
kwiecień |
Nauczyciele , wychowawcy |
Artykuły papiernicze , multimedia |
Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www |
Dzień Marchewki |
Wszystkie oddziały przedszkolne |
Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne |
kwiecień |
Logopedzi, nauczyciele klas 0 |
Artykuły papiernicze |
Wystawa prac ,strona www |
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2021/2022
1. Cel (nazwa): Budowanie poprawnych relacji w środowisku szkolnym. Poprawa relacji interpersonalnych między uczniami.
Kryterium sukcesu: Wzrost pozytywnych opinii uczniów zadowolonych z atmosfery panującej w szkole. Poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Badanie działań podejmowanych w klasach i w szkole.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Sprawdzenia dokonamy poprzez obserwacje, analizę działań podejmowanych w klasach, gromadzenie dokumentacji w postaci zdjęć, wytworów uczniów, wyników konkursów, scenariuszy, programów itp.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Wskazani członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie.
Korzyści z naszych działań :
- udało się zrealizować wszystkie zadania z planu
- cała społeczność szkolna chętnie włączała się do realizacji działań
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Chrzest czwartaka |
100% Udział wszystkich klas czwartych |
Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny |
Wrzesień/październik |
Samorząd Uczniowski |
Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający. |
Obserwacja, sprawozdania. |
Dzień Uśmiechu |
Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
październik |
Wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze. |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień Życzliwości I Pozdrowień |
Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień tolerancji |
Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym |
Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy |
Przeprowadzenie zajęć. |
Cały rok szkolny |
Psycholog, pedagog. |
Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach.
|
Imprezy integracyjne |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice. |
Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze. |
Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek. |
Dzień Bezpiecznego Internetu |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli. |
luty |
Wszyscy nauczyciele |
Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne. |
*W tabeli, w razie potrzeby, można dodać dodatkowe kolumny (np. Uwagi) oraz wiersze w zależności od liczby zadań
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2022/2023
1. Cel (nazwa): Budowanie poprawnych relacji w środowisku szkolnym. Poprawa relacji interpersonalnych między uczniami.
Kryterium sukcesu: Wzrost pozytywnych opinii uczniów zadowolonych z atmosfery panującej w szkole. Poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Badanie działań podejmowanych w klasach i w szkole.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Sprawdzenia dokonamy poprzez obserwacje, analizę działań podejmowanych w klasach, gromadzenie dokumentacji w postaci zdjęć, wytworów uczniów, wyników konkursów, scenariuszy, programów itp.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Wskazani członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Chrzest czwartaka |
100% Udział wszystkich klas czwartych |
Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny |
Wrzesień/październik |
Samorząd Uczniowski |
Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający. |
Obserwacja, sprawozdania. |
Dzień Uśmiechu |
Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
październik |
Wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze. |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień Życzliwości I Pozdrowień |
Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Dzień tolerancji |
Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp. |
listopad |
Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy. |
Artykuły papiernicze |
Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne. |
Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym |
Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy |
Przeprowadzenie zajęć. |
Cały rok szkolny |
Psycholog, pedagog. |
Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach.
|
Imprezy integracyjne |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp. |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice. |
Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze. |
Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek. |
Dzień Bezpiecznego Internetu |
Włączenie całej społeczności szkolnej |
Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli. |
luty |
Wszyscy nauczyciele |
Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny. |
Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne. |
*W tabeli, w razie potrzeby, można dodać dodatkowe kolumny (np. Uwagi) oraz wiersze w zależności od liczby zadań.
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2022/2023
1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów
Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
- Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
- Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2023
Korzyści płynące z działań:
- Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
- Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.
Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.
Nazwa zadania |
Kryterium sukcesu |
Sposób realizacji |
Okres/termin realizacji |
Wykonawcy/osoba odpowiedzialna |
Potrzebne środki/zasoby |
Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
Organizacja Dnia Jabłka |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych, Włączenie 40% uczniów klas I-V |
Pogadanki, warsztaty plastyczne |
Wrzesień |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły papiernicze, multimedia |
Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej. |
Dzień Zdrowego Śniadania |
Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych. Włączenie 30% uczniów klas I-V |
Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Artykuły spożywcze |
Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia. |
Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania |
Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v |
Pogadanki, zajęcia plastyczne |
Listopad |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Materiały papiernicze, multimedia |
Wytwory uczniów, gazetki. |
Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„ |
Klasy 0-3 objęte programem |
Zaopatrywanie uczniów w owoce, warzywa i soki |
Cały rok szkolny |
Kierownik świetlicy |
- |
Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw |
Warsztaty z dietetykiem |
Udział wybranych klas |
warsztaty |
W ciągu całego roku szkolnego |
Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy |
Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze, |
Zdjęcia, informacje na stronie internetowej. |
Organizacja Światowego Dnia Zdrowia |
Włączenie 70 % społeczności szkolnej |
Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli |
kwiecień |
Nauczyciele , wychowawcy |
Artykuły papiernicze , multimedia |
Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www |
Dzień Marchewki |
Wszystkie oddziały przedszkolne |
Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne |
kwiecień |
Logopedzi, nauczyciele klas 0 |
Artykuły papiernicze |
Wystawa prac ,strona www |