PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym  2024/2025

 

 

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

 

 

 

 

1. Cel (nazwa): Budowanie poprawnych relacji w środowisku szkolnym. Poprawa relacji interpersonalnych między uczniami.

Kryterium sukcesu: Wzrost pozytywnych opinii uczniów zadowolonych z atmosfery panującej w szkole. Poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem.

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Badanie działań podejmowanych w klasach i w szkole.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Sprawdzenia dokonamy poprzez obserwacje, analizę działań podejmowanych w klasach, gromadzenie dokumentacji w postaci zdjęć, wytworów uczniów, wyników konkursów, scenariuszy, programów itp.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Wskazani członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie.

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Chrzest czwartaka

100% Udział wszystkich klas czwartych

Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny

Wrzesień/październik

Samorząd Uczniowski

Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający.

Obserwacja, sprawozdania.

Dzień Uśmiechu

Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

październik

Wychowawcy klas

Artykuły papiernicze.

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień Życzliwości I Pozdrowień

Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień tolerancji

Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym

Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy

Przeprowadzenie zajęć.

Cały rok szkolny

Psycholog, pedagog.

Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach.

 

Imprezy integracyjne

Włączenie całej społeczności szkolnej

Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp.

Cały rok szkolny

Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice.

Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze.

Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek.

Dzień Bezpiecznego Internetu

Włączenie całej społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli.

luty

Wszyscy nauczyciele

Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne.

*W tabeli, w razie potrzeby, można dodać dodatkowe kolumny (np. Uwagi) oraz wiersze w zależności od liczby zadań.

 

 

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym  2024/2025

1. Cel (nazwa):Poprawa poziomu prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów.

Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2023

Korzyści płynące z działań:

  1. Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
  2. Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.

Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Organizacja Dnia Jabłka

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych,

Włączenie 40% uczniów klas I-V

Pogadanki,  warsztaty plastyczne

Wrzesień

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły papiernicze, multimedia

Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej.

Dzień Zdrowego Śniadania

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Włączenie 30% uczniów klas I-V

Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły spożywcze

Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia.

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v

Pogadanki, zajęcia plastyczne

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Materiały papiernicze, multimedia

Wytwory uczniów, gazetki.

Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„

Klasy 0-3 objęte programem

Zaopatrywanie uczniów  w owoce, warzywa i soki

Cały rok szkolny

Kierownik świetlicy

-

Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw

Warsztaty z dietetykiem

Udział wybranych klas

warsztaty

W ciągu całego roku szkolnego

Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy

Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze,

Zdjęcia, informacje na stronie internetowej.

Organizacja Światowego Dnia Zdrowia

Włączenie 70 % społeczności szkolnej

Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli

kwiecień

Nauczyciele , wychowawcy

Artykuły papiernicze , multimedia

Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www

Dzień Marchewki

Wszystkie oddziały przedszkolne

Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne

kwiecień

Logopedzi, nauczyciele klas 0

Artykuły papiernicze

Wystawa prac ,strona www

 

 

 

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

 

 

    - SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE TO SZKOŁA KTÓRA WE WSPÓŁPRACY Z RODZICZMI UCZNIÓW I SPOŁECZNOŚCIĄ LOKALNĄ:

 

  - SYSTEMATYCZNIE I PLANOWO TWORZY ŚRODOWISKO SPOŁECZNE I FIZYCZNE SPRZYJAJĄCE ZDROWIU I DOBREMU SAMOPOCZUCIU SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ

 

   - WSPIERA ROZWÓ JKOMPETENCJI UCZNIÓW I PRACOWNIKÓW W ZAKRESIE DBAŁOŚCI O ZDROWIE PRZEZ CAŁE ŻYCIE  

 

 

      MODEL SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

 

1. WARUNKI DLA TWORZENIA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

 

-STRUKTURA I ORGANIZAJA SPRZYJAJĄCE UCZESTNICTWU, PLANOWANIU , SYSTEMATYCZNOŚCI I SKUTECZNOSCI DZIAŁAŃ

- PROMOCJA ZDROWIA W DOKUMENTACH , PRACY I ZYCIU SZKOŁY

 

2. GŁÓWNE OBSZARY DZIAŁAŃ

 

- KLIMAT SPOŁECZNY SPRZYJAJĄCY ZDROWIU I DOBREMU SAMOPOCZUCIU

- EDUKACJA ZDROWOTNA UCZNIÓW I PRACOWNIKÓW

- WARUNKI ORAZ ORGANIZACJA NAUKI I PRACY SPRZYJAJĄCE ZDROWIU I DOBREMU SAMOPOCZUCIU

 

3. OCZEKIWANE EFEKTY

 

- PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ DLA WZMACNIANIA ZDROWIA PRZEZ UCZNIÓW I PRACOWNIKÓW

- DOBRE SAMOPOCZUCIE W SZKOLE CZŁONKÓW SPOŁECZNOSCI SZKOLNEJ                                   

 

 

      STANDARDY SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

 

1. Koncepcja pracy szkoły ,jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.

 

2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów,nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.

 

3.Szkoła realizuje edukację zdrowotną uczniów nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz dąży do poprawy jej skuteczności.

 

4.Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjaja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz oraz współpracy z rodzicami.

 

 

ZADANIA KOORDYNATORA

 SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

 

KOORDYNATOR ZESPOŁU

  Joanna Postrach 

  Mail : j.postrach@szkolapszczolki.pl

 

1. Upowszechnianie idei Szkoły Promującej Zdrowie w społeczności szkolnej i lokalnej.

2.Motywowanie społeczności szkolnej do działań mających na celu rozwiązanie problemu prioryretowego.

3.Pozyskiwanie sojuszników wśród rodziców i społeczności lokalnej.

4.Inicjowanie, organizowanie i koordynowanie prac związanych z promocją zdrowia w szkole.

5.Kierowanie pracami Szkolnego Zespołu ds. Promocji Zdrowia w zakresie planowania pracy, inicjowanie działań, ewaluacji, sprawozdań itp.

6.Współdziałanie z Regionalnym/Wojewódzkim Koordynatorem wspierającym pracę szkół.

7. Współpraca z dyrekcją w sprawie planowania i realizacji szkoleń społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia i edukacji prozdrowotnej.

8. Ustawiczne pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności w zakresie promocji zdrowia i pracy zespołowej.

 

         ZADANIA I ORGANIZAJA PRACY SZKOLNEGO    

           ZESPOŁU PROMOCJI ZDROWIA

 

CZŁONKOWIE ZESPOŁU :

1. ALICJA GROOS - LOGOPEDA

2.JOANNA POSTRACH - LOGOPEDA

3.ANNA RAKOWSKA - NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

4.VIOLETTA LUDWICZAK - NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

5.IZABELA SZEREMETA - PIELĘGNIARKA SZKOLNA

1. WSPIERANIE DZIAŁAŃ SZKOLNEGO KOORDYNATORA

 I AKTYWNY UDZIAŁ W :

- PROWADZENIU DIAGNOZY, PLANOWANIU DZIAŁAN, ICH REALIZACJI I EWALUACJI WYNIÓW

- ORGANIZOWANIE SZKOLEŃ W ZAKRESIE PROMOCJI ZDROWIA

- PROWADZENIE DOKUMENTACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PROMOCJI ZDROWIA I PRACY ZESPOŁU

2. ZESPOŁOWE PODEJMOWANIE DECYZJI

3.USTALENIE REGUŁ PRACY ZESPOŁU I ZAKRESU ZADAŃ POSZCZEGÓLNYCH CZŁONKÓW ORAZ ROZWIJANIE UMIJĘTNOŚCI OSOBISTYCH I SPOŁECZNYCH CZŁONKÓW ZESPOŁU

4. ORGANIZACJA SPOTKAŃ ZESPOŁU :

- CYKLICZNOŚĆ SPOTKAŃ Z ZAPOWIEDZIANYM WCZEŚNIEJ TEMATEM

- ZAPLANOWANIE SPOTKAŃ PODSUMOWUJĄCYM RÓŻNE ETAPY PRACY

- SPOTKANIA OTWARTE "KAŻDY MILE WIDZIANY"

- PRACA METODĄ WARSZTATOWĄ Z AKTYWNYM ZAZNGAŻOWANIEM WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW [praca w małych grupach, wspólne znajdowanie rozwiązań]

 

                                                                                                                                                  

 

ROK SZKOLNY 2023 /2024

SKŁAD ZASPOŁU SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

PRZEWODNICZĄCA :

  Alicja Groos

  Mail : alicjaszpz@gmail.com

CZŁONKOWIE :

  Joanna Postrach - logopeda 

  Aleksandra Łuczeczko - nauczyciel fizyki 

  Karolina Myszka - nauczyciel biologii

  Izabela Szeremeta – pielęgniarka szkolna

 

 We wrześniu 2023 r. zespół SzPZ przeprowadził autoewaluację społeczności szkolnej w zakresie dwóch standardów :

 - Standardu 2 - dotyczącego klimatu społecznego szkoły z perspektywy różnych grup jej społeczności [ za pomocą ankiety ,techniką „ Narysuj i napisz „ w klasie 3 A I 3 D oraz techniką pracy pisemnej „ Moje samopoczucie w klasie „ w klasach 5 A I 5 F.

- Standardu 4 – dotyczącego wyposażenia ,organizacji pracy w szkole  działania na rzecz ochrony środowiska ,czystości w szkole , organizacji przerw międzylekcyjnych ,

wychowania fizycznego i żywienia.

                                  

                                                             

 

                      RAPORT KOŃCOWY Z AUTOEWALUACJI                          

 

  1. Ocena standardów i wybór problemów priorytetowych

 

Standard

Średnia liczba punktów

Problem priorytetowy

1

2

3

Koncepcja pracy szkoły, jej struktura
i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań
w zakresie promocji zdrowia oraz ich skuteczności i długofalowości

-

 

 

-

Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu
i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów

4,9

 

Poprawa relacji między uczniami.

Szkoła realizuje edukację zdrowotną
uczniów, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych oraz dąży do poprawy jej  skuteczności

-

 

 

-

Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami

4,8

 

 

Promowanie zdrowego stylu odżywiania.


  1. Ocena efektów działań i wybór problemów priorytetowych

Dobre samopoczucie w szkole:

  • Średnia liczba punktów dla 4 grup: pkt 4,9
  • Problem priorytetowy: poprawa relacji między uczniowskich, propagowanie zdrowego stylu odżywiania

 

Podejmowanie działań dla wzmacniania zdrowia

  • Średni odsetek odpowiedzi „tak” dla 3 grup: 78%

 

  1. Podsumowanie
  • Jakie są korzyści z przeprowadzenia autoewaluacji?
  • -rozpoznanie problemów w społeczności szkolnej
  • Jakie były trudności związane z przeprowadzeniem autoewaluacji?
  • - nie spotkano się z trudnościami
  • Zalecenia/wskazówki do dalszych działań

          -Opracowanie planu pracy na następne lata zgodnie z wymogami SZPZ.

      

 

POPRAWA RELACJI W SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ – ZADANIA

 

Chrzest czwartaka

100% Udział wszystkich klas czwartych

Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny

Wrzesień/październik

Samorząd Uczniowski

Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający.

Obserwacja, sprawozdania.

Dzień Uśmiechu

Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

październik

Wychowawcy klas

Artykuły papiernicze.

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień Życzliwości I Pozdrowień

Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień tolerancji

Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym

Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy

Przeprowadzenie zajęć.

Cały rok szkolny

Psycholog, pedagog.

Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach.

 

Imprezy integracyjne

Włączenie całej społeczności szkolnej

Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp.

Cały rok szkolny

Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice.

Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze.

Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek.

Dzień Bezpiecznego Internetu

Włączenie całej społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli.

luty

Wszyscy nauczyciele

Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne.

                                                                                     

                    PROPAGOWANIE ZDROWEGO STYLU ODŻYWIANIA - ZADANIA

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Organizacja Dnia Jabłka

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych,

Włączenie 40% uczniów klas I-V

Pogadanki,  warsztaty plastyczne

Wrzesień

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły papiernicze, multimedia

Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej.

Dzień Zdrowego Śniadania

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Włączenie 30% uczniów klas I-V

Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły spożywcze

Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia.

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v

Pogadanki, zajęcia plastyczne

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Materiały papiernicze, multimedia

Wytwory uczniów, gazetki.

Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„

Klasy 0-3 objęte programem

Zaopatrywanie uczniów  w owoce, warzywa i soki

Cały rok szkolny

Kierownik świetlicy

-

Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw

Warsztaty z dietetykiem

Udział wybranych klas

warsztaty

W ciągu całego roku szkolnego

Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy

Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze,

Zdjęcia, informacje na stronie internetowej.

Organizacja Światowego Dnia Zdrowia

Włączenie 70 % społeczności szkolnej

Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli

kwiecień

Nauczyciele , wychowawcy

Artykuły papiernicze , multimedia

Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www

 

 

 


      PLAN DZIAŁAŃ SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

           W ROKU SZKOLNYM 2018 /2019

 

 

1.Problem priorytetowy:

- niska świadomość społeczności szkolnej na temat SZPZ

 2. Cel :

- zwiększenie świadomości społeczności szkolnej na temat SZPZ

- stworzenie zakładki na stronie internetowej szkoły SZPZ

- stworzenie tablicy informacyjnej SZPZ

3. Kryterium sukcesu :

- cała społeczność szkolna zapoznana z koncepcją SZPZ

- tablica informacyjna i zakładka na stronie internetowej szkoły

 

4.Zadania do realizacji :

- założenie tablicy informacyjnej dotyczącej SZPZ

- założenie zakładki SZPZ na stronie internetowej szkoły

- zapoznanie społeczności szkolnej z koncepcją SZPZ

- włączenie pracowników niepedagogicznych do uczestnictwa w działaniach SZPZ

5.Ewaluacja działań:

Podejmowane działania w roku szkolnym 2018/2019 przyczyniły się do zwiększenia świadomości całej społeczności szkolnej na temat promocji zdrowia.

 

 

PLAN DZIAŁAŃ SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE

           W ROKU SZKOLNYM 2019 /2020

 

1. Cel (nazwa): Poprawa organizacji czasu wolnego podczas przerw w tym zmniejszanie poziomu nasilenia hałasu.

Kryterium sukcesu: Zmniejszenie odsetka uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi niezadowolonych z organizacji przerw.

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Obniżenie poziomu hałasu na przerwach.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Wywiady, obserwacje.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie. Czerwiec 2020.

Korzyści płynące z naszych działań :

- w klasach powstały regulaminy zachowania na przerwach

- powstały ciekawe kąciki gier i zabaw

- zwiększyła się świadomość na temat szkodliwości hałasu

 Ze względu na pandemię COVID 19 nie udało się przeprowadzić wszystkich zaplanowanych działań ,powrócimy do nich w przyszłym roku

 

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

1.       Opracowanie klasowych regulaminów zachowania się na przerwach

50% uczniów weźmie udział w tworzeniu regulaminów

Opracowanie regulaminów

Wrzesień, październik

Wychowawcy klas

Materiały biurowe

Obserwacja wykonanych regulaminów.

2.       Organizacja kącików gier i zabaw

Zabawy dzieci w kącikach

Stworzenie kącików gier i zabaw

Cały rok szkolny

Dyrektor szkoły, Rada Rodziców, nauczyciele, biblioteka szkolna.

Gry, książki, materace, stoliki, krzesła, tablice i kredy.

Obserwacja

3.       Przerwy śniadaniowe w klasie 0-III

Wszystkie klasy 0-III mają przerwę śniadaniową w klasie

Spożywanie śniadań w klasach wspólnie z wychowawcą

Cały rok szkolny

Wychowawcy klas

Stworzenie warunków w klasie do spożywania śniadania

Obserwacja

4.       Podejmowanie podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej tematu hałasu.

Udział nauczycieli i pracowników niepedagogicznych

Przygotowanie materiałów

W roku szkolnym według potrzeb

Członkowie zespołu

Sprzęt multimedialny

Zapis w protokole RP, wydruk prezentacji.

5.       Inscenizacje teatralne

Obejrzy 50 % społeczności szkolnej

Przygotowanie inscenizacji

Cały rok szkolny

Nauczyciele, wychowawcy, członkowie SZPZ

Materiały biurowe, rekwizyty

Obserwacja, informacje na stronie internetowej.

6.       Dzień Dla Ucha I Słuchu

Udział 50 społeczności szkolnej, udział wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Zajęcia profilaktyczne przygotowane przez logopedów w oddziałach przedszkolnych.

Zajęcia według scenariuszy nauczycieli.

Luty

Logopedzi, wychowawcy, nauczyciele.

Materiały biurowe, sprzęt multimedialny.

Informacje na stronie internetowej, obserwacja, plakaty, gazetki.

 

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym  2019/2020

1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów

Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2020.

Korzyści płynące z działań:

  1. Zainicjowanie działań typu „Dzień Jabłka”, „Dzień Marchewki”, które weszły w tradycję działań szkolnych.
  2. Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
  3. Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.

Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.

 

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Organizacja Dnia Jabłka

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych,

Włączenie 40% uczniów klas I-V

Pogadanki,  warsztaty plastyczne

Wrzesień

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły papiernicze, multimedia

Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej.

Dzień Zdrowego Śniadania

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Włączenie 30% uczniów klas I-V

Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły spożywcze

Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia.

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v

Pogadanki, zajęcia plastyczne

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Materiały papiernicze, multimedia

Wytwory uczniów, gazetki.

Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„

Klasy 0-3 objęte programem

Zaopatrywanie uczniów  w owoce, warzywa i soki

Cały rok szkolny

Kierownik świetlicy

-

Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw

Warsztaty z dietetykiem

Udział wybranych klas

warsztaty

W ciągu całego roku szkolnego

Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy

Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze,

Zdjęcia, informacje na stronie internetowej.

Organizacja Światowego Dnia Zdrowia

Włączenie 70 % społeczności szkolnej

Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli

kwiecień

Nauczyciele , wychowawcy

Artykuły papiernicze , multimedia

Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www

Dzień Marchewki

Wszystkie oddziały przedszkolne

Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne

kwiecień

Logopedzi, nauczyciele klas 0

Artykuły papiernicze

Wystawa prac ,strona www

 

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym  2020/2021

1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów

Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2021.

Korzyści płynące z działań:

  1. Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
  2. Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.

Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Organizacja Dnia Jabłka

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych,

Włączenie 40% uczniów klas I-V

Pogadanki,  warsztaty plastyczne

Wrzesień

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły papiernicze, multimedia

Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej.

Dzień Zdrowego Śniadania

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Włączenie 30% uczniów klas I-V

Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły spożywcze

Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia.

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v

Pogadanki, zajęcia plastyczne

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Materiały papiernicze, multimedia

Wytwory uczniów, gazetki.

Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„

Klasy 0-3 objęte programem

Zaopatrywanie uczniów  w owoce, warzywa i soki

Cały rok szkolny

Kierownik świetlicy

-

Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw

Warsztaty z dietetykiem

Udział wybranych klas

warsztaty

W ciągu całego roku szkolnego

Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy

Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze,

Zdjęcia, informacje na stronie internetowej.

Organizacja Światowego Dnia Zdrowia

Włączenie 70 % społeczności szkolnej

Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli

kwiecień

Nauczyciele , wychowawcy

Artykuły papiernicze , multimedia

Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www

Dzień Marchewki

Wszystkie oddziały przedszkolne

Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne

kwiecień

Logopedzi, nauczyciele klas 0

Artykuły papiernicze

Wystawa prac ,strona www

 

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2020/2021

 

1. Cel (nazwa): Poprawa organizacji czasu wolnego podczas przerw w tym zmniejszanie poziomu nasilenia hałasu.

Kryterium sukcesu: Zmniejszenie odsetka uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi niezadowolonych z organizacji przerw.

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Obniżenie poziomu hałasu na przerwach.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Wywiady, obserwacje.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie. Czerwiec 2021.

Korzyści płynące z naszych działań :

- w klasach powstały regulaminy zachowania na przerwach

- powstały ciekawe kąciki gier i zabaw

- zwiększyła się świadomość na temat szkodliwości hałasu

 Ze względu na pandemię COVID 19 nie udało się przeprowadzić wszystkich zaplanowanych działań.

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

1.       Opracowanie klasowych regulaminów zachowania się na przerwach

50% uczniów weźmie udział w tworzeniu regulaminów

Opracowanie regulaminów

Wrzesień, październik

Wychowawcy klas

Materiały biurowe

Obserwacja wykonanych regulaminów.

2.       Organizacja kącików gier i zabaw

Zabawy dzieci w kącikach

Stworzenie kącików gier i zabaw

Cały rok szkolny

Dyrektor szkoły, Rada Rodziców, nauczyciele, biblioteka szkolna.

Gry, książki, materace, stoliki, krzesła, tablice i kredy.

Obserwacja

3.       Przerwy śniadaniowe w klasie 0-III

Wszystkie klasy 0-III mają przerwę śniadaniową w klasie

Spożywanie śniadań w klasach wspólnie z wychowawcą

Cały rok szkolny

Wychowawcy klas

Stworzenie warunków w klasie do spożywania śniadania

Obserwacja

4.       Podejmowanie podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej tematu hałasu.

Udział nauczycieli i pracowników niepedagogicznych

Przygotowanie materiałów

W roku szkolnym według potrzeb

Członkowie zespołu

Sprzęt multimedialny

Zapis w protokole RP, wydruk prezentacji.

5.       Inscenizacje teatralne

Obejrzy 50 % społeczności szkolnej

Przygotowanie inscenizacji

Cały rok szkolny

Nauczyciele, wychowawcy, członkowie SZPZ

Materiały biurowe, rekwizyty

Obserwacja, informacje na stronie internetowej.

6.       Dzień Dla Ucha I Słuchu

Udział 50 społeczności szkolnej, udział wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Zajęcia profilaktyczne przygotowane przez logopedów w oddziałach przedszkolnych.

Zajęcia według scenariuszy nauczycieli.

Luty

Logopedzi, wychowawcy, nauczyciele.

Materiały biurowe, sprzęt multimedialny.

Informacje na stronie internetowej, obserwacja, plakaty, gazetki.

 

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym  2021/2022

 

1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów

Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2022

Korzyści płynące z działań:

  1. Zainicjowanie działań typu „Dzień Jabłka”, „Dzień Marchewki”, które weszły w tradycję działań szkolnych.
  2. Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
  3. Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Organizacja Dnia Jabłka

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych,

Włączenie 40% uczniów klas I-V

Pogadanki,  warsztaty plastyczne

Wrzesień

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły papiernicze, multimedia

Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej.

Dzień Zdrowego Śniadania

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Włączenie 30% uczniów klas I-V

Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły spożywcze

Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia.

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v

Pogadanki, zajęcia plastyczne

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Materiały papiernicze, multimedia

Wytwory uczniów, gazetki.

Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„

Klasy 0-3 objęte programem

Zaopatrywanie uczniów  w owoce, warzywa i soki

Cały rok szkolny

Kierownik świetlicy

-

Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw

Warsztaty z dietetykiem

Udział wybranych klas

warsztaty

W ciągu całego roku szkolnego

Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy

Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze,

Zdjęcia, informacje na stronie internetowej.

Organizacja Światowego Dnia Zdrowia

Włączenie 70 % społeczności szkolnej

Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli

kwiecień

Nauczyciele , wychowawcy

Artykuły papiernicze , multimedia

Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www

Dzień Marchewki

Wszystkie oddziały przedszkolne

Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne

kwiecień

Logopedzi, nauczyciele klas 0

Artykuły papiernicze

Wystawa prac ,strona www

 

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2021/2022

 

1. Cel (nazwa): Budowanie poprawnych relacji w środowisku szkolnym. Poprawa relacji interpersonalnych między uczniami.

Kryterium sukcesu: Wzrost pozytywnych opinii uczniów zadowolonych z atmosfery panującej w szkole. Poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem.

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Badanie działań podejmowanych w klasach i w szkole.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Sprawdzenia dokonamy poprzez obserwacje, analizę działań podejmowanych w klasach, gromadzenie dokumentacji w postaci zdjęć, wytworów uczniów, wyników konkursów, scenariuszy, programów itp.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Wskazani członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie.

 

Korzyści   z naszych działań :

- udało się zrealizować wszystkie zadania z planu

- cała społeczność szkolna chętnie włączała się do realizacji działań

 

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Chrzest czwartaka

100% Udział wszystkich klas czwartych

Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny

Wrzesień/październik

Samorząd Uczniowski

Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający.

Obserwacja, sprawozdania.

Dzień Uśmiechu

Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

październik

Wychowawcy klas

Artykuły papiernicze.

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień Życzliwości I Pozdrowień

Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień tolerancji

Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym

Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy

Przeprowadzenie zajęć.

Cały rok szkolny

Psycholog, pedagog.

Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach.

 

Imprezy integracyjne

Włączenie całej społeczności szkolnej

Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp.

Cały rok szkolny

Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice.

Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze.

Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek.

Dzień Bezpiecznego Internetu

Włączenie całej społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli.

luty

Wszyscy nauczyciele

Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne.

*W tabeli, w razie potrzeby, można dodać dodatkowe kolumny (np. Uwagi) oraz wiersze w zależności od liczby zadań

 

 

        

         PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2022/2023

 

 

1. Cel (nazwa): Budowanie poprawnych relacji w środowisku szkolnym. Poprawa relacji interpersonalnych między uczniami.

Kryterium sukcesu: Wzrost pozytywnych opinii uczniów zadowolonych z atmosfery panującej w szkole. Poprawa umiejętności współpracy, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem.

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Badanie działań podejmowanych w klasach i w szkole.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Sprawdzenia dokonamy poprzez obserwacje, analizę działań podejmowanych w klasach, gromadzenie dokumentacji w postaci zdjęć, wytworów uczniów, wyników konkursów, scenariuszy, programów itp.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Wskazani członkowie Zespołu Szkoły Promującej Zdrowie

 

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Chrzest czwartaka

100% Udział wszystkich klas czwartych

Zorganizowanie chrztu przez Samorząd Szkolny

Wrzesień/październik

Samorząd Uczniowski

Artykuły papiernicze, sprzęt nagłaśniający.

Obserwacja, sprawozdania.

Dzień Uśmiechu

Zaangażowanie 30% społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

październik

Wychowawcy klas

Artykuły papiernicze.

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień Życzliwości I Pozdrowień

Zaangażowanie 50 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacja, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Dzień tolerancji

Zaangażowanie 80 % społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli, wykonanie prac plastycznych, plakatów itp.

listopad

Wychowawcy klas, specjaliści, wychowawcy świetlicy.

Artykuły papiernicze

Obserwacje, sprawozdania, gazetki tematyczne.

Zajęcia integracyjne z pedagogiem i psychologiem szkolnym

Przeprowadzenie zajęć w klasie na prośbę wychowawcy

Przeprowadzenie zajęć.

Cały rok szkolny

Psycholog, pedagog.

Scenariusze zajęć, artykuły papiernicze, pomoce dydaktyczne.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach.

 

Imprezy integracyjne

Włączenie całej społeczności szkolnej

Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych typu: wigilie, zabawy karnawałowe, andrzejkowe, wycieczki itp.

Cały rok szkolny

Nauczyciele, wychowawcy klas, wychowawcy świetlicy, rodzice.

Sprzęt nagłaśniający, artykuły papiernicze, artykuły spożywcze.

Sprawozdania, obserwacja, karty wycieczek.

Dzień Bezpiecznego Internetu

Włączenie całej społeczności szkolnej

Zajęcia w klasach według scenariuszy nauczycieli.

luty

Wszyscy nauczyciele

Artykuły papiernicze, sprzęt multimedialny.

Sprawozdania, zapisy w dziennikach, gazetki tematyczne.

*W tabeli, w razie potrzeby, można dodać dodatkowe kolumny (np. Uwagi) oraz wiersze w zależności od liczby zadań.

 

 

PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym  2022/2023

 

1. Cel (nazwa):Poprawić poziom prawidłowych nawyków w zakresie odżywiania się wśród uczniów

Kryterium sukcesu: 80% uczniów zna i stosuje zasady prawidłowego odżywiania się

Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):

  1. Co wskaże, że osiągnięto cel? Wzrost zainteresowania uczniów zdrowym odżywianiem.
  2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel? Obserwacja , wywiady z rodzicami, uczniami i nauczycielami.
  3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel? Członkowie zespołu SZPZ ,czerwiec 2023

Korzyści płynące z działań:

  1. Zwiększenie świadomości dzieci i młodzieży z korzyści płynących ze zdrowego stylu życia.
  2. Zwiększenie świadomości dzieci, rodziców i nauczycieli związanej z przygotowywaniem zdrowych śniadań i przekąsek.

Z uwagi na stan pandemii i przejściem na naukę zdalną nie udało się w pełni zrealizować wszystkich działań.

Nazwa zadania

Kryterium sukcesu

Sposób realizacji

Okres/termin realizacji

Wykonawcy/osoba

odpowiedzialna

Potrzebne

środki/zasoby

Sposób sprawdzenia wykonania zadania

Organizacja Dnia Jabłka

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych,

Włączenie 40% uczniów klas I-V

Pogadanki,  warsztaty plastyczne

Wrzesień

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły papiernicze, multimedia

Prace plastyczne, gazetki klasowe, gazetka szkolna, informacje na stronie internetowej.

Dzień Zdrowego Śniadania

Włączenie wszystkich oddziałów przedszkolnych.

Włączenie 30% uczniów klas I-V

Warsztaty kulinarne, śniadania w klasach

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Artykuły spożywcze

Prezentacja zdrowych śniadań, zdjęcia.

Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

Włączenie 30 % uczniów klas 0 -v

Pogadanki, zajęcia plastyczne

Listopad

Nauczyciele, wychowawcy klas

Materiały papiernicze, multimedia

Wytwory uczniów, gazetki.

Udział w programie „OWOCE I WARZYWA W SZKOLE„

Klasy 0-3 objęte programem

Zaopatrywanie uczniów  w owoce, warzywa i soki

Cały rok szkolny

Kierownik świetlicy

-

Monitorowanie wydawanych owoców i warzyw

Warsztaty z dietetykiem

Udział wybranych klas

warsztaty

W ciągu całego roku szkolnego

Nauczyciele, wychowawcy, kierownik świetlicy

Sala do przeprowadzenia warsztatów, artykuły spożywcze,

Zdjęcia, informacje na stronie internetowej.

Organizacja Światowego Dnia Zdrowia

Włączenie 70 % społeczności szkolnej

Pogadanki, zajęcia według scenariuszy nauczycieli

kwiecień

Nauczyciele , wychowawcy

Artykuły papiernicze , multimedia

Plakaty, gazetki , prace plastyczne, strona www

Dzień Marchewki

Wszystkie oddziały przedszkolne

Konkurs, zajęcia plastyczne i kulinarne

kwiecień

Logopedzi, nauczyciele klas 0

Artykuły papiernicze

Wystawa prac ,strona www

 

 

 

 

💚 Pamiętajmy, że zdrowie to nasz największy skarb! #ŚwiatowyDzieńZdrowia #Zdrowie #Rzeżucha #Ekologia #WartoDbaćOZdrowie

🌱🌍 Z okazji Światowego Dnia Zdrowia uczniowie naszej szkoły zasadzili rzeżuchę, aby nie tylko celebrować ten ważny dzień, ale także promować zdrowy styl życia! Rzeżucha to doskonały dodatek do kanapek, pełen witamin i minerałów. Uprawiając ją sami, uczymy się dbać o nasze zdrowie i środowisko.