Projekt edukacyjny: “Dlaczego fizyka jest ciekawa?”

10 czerwca hol w budynku szkoły przy ul. Pomorskiej na cztery godziny zamienił się w niezwykłe laboratorium. Młodzi fizycy z klas ósmych przygotowali ciekawe doświadczenia, które demonstrowali uczniom klas 6-8. Z wielką pasją i wiedzą wyjaśniali zjawiska fizyczne, wykorzystując do prezentacji przedmioty codziennego użytku.

Uczniowie przy jedenastu stanowiskach wykazali się imponującą wiedzą i umiejętnością jej przekazania. Trudne zagadnienia fizyczne pokazali w prosty i przejrzysty sposób:

1. Ciepło – “Zapałki, świeczka i ognisko”

Nadia Bilir kl.8d

2. Konwekcja – “Wiatraczek na konwekcję”

Kasia Grabowska i Oliwia Krause kl.8d

3. Tarcie – “Połączone książki”

Natalia Krause i Martyna Nizioł kl.8a

4. Ciecze – “Bańka mydlana’

Julia Pawłowska i Oliwia Jażdżewska kl.8c

5. Siła grawitacji i siła wyporu – “Tańczące rodzynki”

Szymon Rakowski kl.8a

6. Ciśnienie – “Ciśnienie turgorowe”

Diana Kolodiuk kl.8b

7. Fale elektromagnetyczne – “Zdjęcia w podczerwieni”

Krzysztof Mucha i Marcel Żala kl.8c

8. Elektrostatyka – “Skaczące papierki”

Jakub Obin kl.8a

9. Optyka – “Patyk w wazonie”

Julia Allaut kl.8d

10. Optyka – “Znikająca moneta”

Julia Sokalska i Kacper Dyszer kl.8c

11. Równowaga ciał – “Stanie przy ścianie”

Natalia Jereczek i Aleksandra Zajda kl.8a

Zainteresowanie rówieśników i nauczycieli było ogromne, tym bardziej, że wszyscy mogli wykonać przygotowane doświadczenia, korzystając ze wskazówek młodych naukowców.

A co zwróciło uwagę samych prezenterów?

“Ucieszyło nas to, że obserwujący zadawali pytania, dotyczące doświadczeń”

“Nie spodziewaliśmy się, że naszym rówieśnikom tak spodobają się nasze prezentacje i byliśmy tym pozytywnie zaskoczeni”

Pan Krzysztof Sądej, nauczyciel fizyki, może być dumny ze swoich uczniów.