Projekt edukacyjny: “Dlaczego fizyka jest ciekawa?”
10 czerwca hol w budynku szkoły przy ul. Pomorskiej na cztery godziny zamienił się w niezwykłe laboratorium. Młodzi fizycy z klas ósmych przygotowali ciekawe doświadczenia, które demonstrowali uczniom klas 6-8. Z wielką pasją i wiedzą wyjaśniali zjawiska fizyczne, wykorzystując do prezentacji przedmioty codziennego użytku.
Uczniowie przy jedenastu stanowiskach wykazali się imponującą wiedzą i umiejętnością jej przekazania. Trudne zagadnienia fizyczne pokazali w prosty i przejrzysty sposób:
1. Ciepło – “Zapałki, świeczka i ognisko”
Nadia Bilir kl.8d
2. Konwekcja – “Wiatraczek na konwekcję”
Kasia Grabowska i Oliwia Krause kl.8d
3. Tarcie – “Połączone książki”
Natalia Krause i Martyna Nizioł kl.8a
4. Ciecze – “Bańka mydlana’
Julia Pawłowska i Oliwia Jażdżewska kl.8c
5. Siła grawitacji i siła wyporu – “Tańczące rodzynki”
Szymon Rakowski kl.8a
6. Ciśnienie – “Ciśnienie turgorowe”
Diana Kolodiuk kl.8b
7. Fale elektromagnetyczne – “Zdjęcia w podczerwieni”
Krzysztof Mucha i Marcel Żala kl.8c
8. Elektrostatyka – “Skaczące papierki”
Jakub Obin kl.8a
9. Optyka – “Patyk w wazonie”
Julia Allaut kl.8d
10. Optyka – “Znikająca moneta”
Julia Sokalska i Kacper Dyszer kl.8c
11. Równowaga ciał – “Stanie przy ścianie”
Natalia Jereczek i Aleksandra Zajda kl.8a
Zainteresowanie rówieśników i nauczycieli było ogromne, tym bardziej, że wszyscy mogli wykonać przygotowane doświadczenia, korzystając ze wskazówek młodych naukowców.
A co zwróciło uwagę samych prezenterów?
“Ucieszyło nas to, że obserwujący zadawali pytania, dotyczące doświadczeń”
“Nie spodziewaliśmy się, że naszym rówieśnikom tak spodobają się nasze prezentacje i byliśmy tym pozytywnie zaskoczeni”
Pan Krzysztof Sądej, nauczyciel fizyki, może być dumny ze swoich uczniów.